Proses apa yang telah dilalui oleh produk aluminium dari bahan mentah hingga pemprosesan dan pengacuan?

Pemutus ketepatan aluminium boleh dibuat menjadi produk aluminium. Walaupun timbangan dan bentuknya berbeza, ukuran yang tepat, penampilan yang indah dan prestasi yang stabil dapat menguntungkan orang dan orang, dan membina warna yang berbeza untuk kehidupan. Dalam kehidupan kita, selalu ada syarikat produk aluminium, seperti plat aluminium, tiub aluminium, bingkai aluminium, cangkang aluminium, dan lain-lain, yang merangkumi semua aspek kehidupan kita. Semuanya terbuat dari aluminium melalui pemprosesan ketepatan, bahan mentah yang dipilih adalah sama, tetapi bidang aplikasi dan peranan terakhir akan berbeza, membentuk pelbagai produk aluminium, dan ini terbuat dari produk aluminium yang ditentukan oleh aliran pemprosesan.

Aliran pemprosesan produk aluminium menentukan peranan apa yang harus dimainkan atau peranan apa yang harus dimainkannya setelah dibentuk. Oleh itu, pemprosesan produk aluminium sangat penting. Mari lihat produk aluminium dari bahan mentah hingga pengacuan. Proses yang dialami.

Aluminum products from raw materials to processing and forming1

1. Acuan die casting
Setiap jenis produk aluminium mempunyai keperluan ukuran yang spesifik, dan mestilah tepat dan canggih agar dapat digunakan dengan mudah. Ini memerlukan pengeluar pemprosesan produk aluminium untuk memiliki teknologi cetakan die-casting yang mahir dan kemampuan penyesuaian pembukaan acuan untuk mencapai pengeluaran besar-besaran dan pembuatan yang diperhalusi. Pencetakan die-casting adalah memanaskan aluminium ke suhu tertentu, dan setelah aloi aluminium dicairkan, ia disuntik ke dalam acuan, dan kemudian dapat dikeluarkan dari acuan setelah disejukkan dan dibentuk untuk membentuk produk aluminium dengan bentuk yang kompleks dan dimensi tepat.
2. Menggilap
Setelah produk aluminium terbentuk, permukaan logam akan mengalami kekasaran, tidak rata, calar, burr, zarah, dan lain-lain. Produk aluminium seperti itu tidak cantik atau lengkap, jadi produk aluminium perlu digilap setelah dibentuk. Permukaannya digilap. Kaedah penggilap yang umum termasuk penggilap mekanikal, penggilap kimia dan penggilap elektrolit. Produk aluminium yang digilap tidak mempunyai kekurangan, permukaan halus, halus, dan bersih, seperti cermin.
3. melukis
Produk aluminium dibezakan dari seramik, kayu, plastik dan bahan lain, bukan sahaja dari segi kekerasan tinggi logam itu sendiri, tetapi juga tekstur logam yang unik dari produk aluminium itu sendiri. Produk aluminium dapat digemari sepanjang hayat, dan tekstur logam sangat diperlukan. Keindahan suasana tenang yang dibawa orang, dan proses menggambar sering digunakan untuk meningkatkan keindahan logam produk aluminium dalam proses memproses dan membentuk produk aluminium.
Lukisan dan penggilap wayar adalah rawatan yang baik pada permukaan produk aluminium untuk meningkatkan estetika, tetapi perbezaan antara lukisan dan penggilap wayar adalah bahawa ia membentuk garis baru di permukaan logam, mengubah kekurangan permukaan asal atau menggunakan garis yang berbeza . Garis biasa dan agak seragam untuk meningkatkan tekstur logam dan estetika produk aluminium.
4. anodizing
Perkara yang paling membimbangkan produk aluminium dalam kehidupan seharian adalah pengoksidaan dan kakisan. Setelah mereka terhakis, mereka bukan sahaja akan mempengaruhi estetika akibat kakisan, tetapi juga bahagian yang berkarat akan menjadi rapuh dan mempengaruhi kestabilan keseluruhan. Anodizing sangat diperlukan di sini. Proses. Anodizing adalah proses rawatan permukaan yang bukan sahaja dapat meningkatkan penampilan produk aluminium, tetapi juga ketahanan kakisan dan ketahanan aus mereka. Dengan meletakkan bahan aluminium dalam keadaan elektrolit dan proses spesifik yang sesuai, arus elektrik digunakan pada permukaan produk aluminium Sebuah filem oksida terbentuk. Pengilang pemprosesan produk aluminium dapat mengoksidakan permukaan produk aluminium menjadi pelbagai warna semasa proses anodisasi, sehingga produk aluminium mempunyai arah pengacuan yang lebih banyak dalam penampilan, dan pada masa yang sama, lapisan oksida padat dan tidak mudah jatuh, memastikan kualiti produk aluminium stabil dan tahan lama.

Aluminum products from raw materials to processing and forming2

Produk aluminium yang kami bersentuhan dalam kehidupan seharian kami bukan sahaja kukuh dan tahan lama, tetapi juga indah dan cantik. Untuk mencapai kesan seperti itu, tidak dapat dipisahkan dari proses pemprosesan dan pengacuan yang dikuasai oleh pengilang. Sudah tentu, proses yang disebutkan di atas tidak semuanya, pengeluar mesti berfikir Untuk menghasilkan semua jenis produk aluminium, pilihan teknologi juga mesti dipertimbangkan. Walau bagaimanapun, ia selalu sama. Pemerhatian dan kualiti yang cermat adalah prinsip yang mesti dipegang oleh pengeluar dalam penghasilan produk aluminium.


Masa pengeposan: 14 Ogos-2020